Juni, spill jeg gleder meg til, og E3

Mai er straks passert, og for en måned det har vært. Fint vær, ferietur og spill som The Witcher 2 og L. A. Noire har kommet. Men det nytter ikke å se seg tilbake, juni er straks over oss og en ny spennende måned med spill venter.Jeg holder fremdeles på med The Witcher 2, og det er litt av et spill å følge opp. Uten tvil kandidat til årets spill for meg, men mer om det en annen dag. I juni har jeg følgende spill på ønskelisten:

Hunted: The Demons Forge (3. juni)

Utviklerne av dette spillet, inXile Entertainment, er ikke kjent for hverdagsmannen. Dette skal være et godt, gammeldags “dungeoncrawler” spill, med fokus på samarbeid over nett. Du skal i spillet styre en av to hovedpersoner, og det skal ikke være mulig å fullføre på egenhånd. Samarbeid med en annen er et must, og man kan velge mellom to ulike karakterer: Caddoc, den store, enkle muskelmannen som veiver rundt seg med økser og sverd, og E’lara, en sexy, lettkledd alvedame med pil og bue. Veldig stereotypisk, og veldig lite innovativt. Men uansett historie, karakterer eller bakgrunn så er jeg veldig spent på hvordan samarbeidet skal fungere, og hvordan gameplayet blir. Fordi av klipp og trailere jeg har sett så ser dette ut som et spill man kan more seg med, både i korte og lange spilløkter.

Skeptisk til stereotypene, tvunget samarbeid og historie, men veldig spent på underholdningsnivået.

Infamous 2 (8. juni)

PS3-ekslusivt, og et av maskinens flaggskip. Orginalen, sluppet i 2009, fikk veldig god mottakelse for sin åpne, actionfylte verden. Denne gangen har Sucker Punch oppgradrert og pusset opp Cole, og vi trer inn i en ny by der spillerne sakte men sikkert skal ta opp kampen mot The Beast. New Marais skal være større og mer variert en Empire City, og Sucker Punch har også gjort det mulig for fansen å skape eget innhold til spillet. Disse skal dukke opp som egne noder på kartet utover i spillet, og gir tilgang til nytt og nærmest ubegrenset innhold til spillet. Veldig spennende å se om dette kommer til å funke, gjør det det så blir det garantert en suksess.

Egentlig veldig lite å være skeptisk til, annet enn at høye forventninger kan føre til stor skuffelse.

Duke Nukem: Forever (10. juni)

To dagere senere er faktisk Duke tilbake. Etter det som har blitt 15 år med utvikling er spillet klart, og dato spikret. Forvent skyting, humor og lettkledde damer. Utvikleren Gearbox Software har også implementert en flerspiller som skal gi ytterligere spilletid for alle Duke-fans. Fallgruven er dyp, forventingene er skyhøye og det blir veldig spennede å se om spillet leverer.

Ikke forvent atomfysikk, her er det action, eksplosjoner og testosteron som gjelder. Skeptisk til dybde og historikken som følger spillet, men det må jo uansett spilles.

Dette er de tre av spillene jeg gleder meg til å teste i juni-måned. Men et siste spill skal jeg ta meg tiden til å nevne: Child of Eden. Tetsuya Mizuguchi prøver her å skape noe helt nytt, og ved hjelp av Move og Kinect kan dette bli en spillopplevelse av det sjeldne.

Mai var en fantastisk måned, juni kan bli vel så bra. Disse spillene, og på toppen av det hele går E3 av stabelen neste helg. Forvent store nyheter derfra, jeg gleder meg! Jeg kommer helt sikkert til å skrive mer om alle disse spillene når jeg har gjort meg opp et intrykk, så følg med videre…

G

 
ToppBlogg - toppliste for bloggere